יום שישי, 11 באוקטובר 2013

עוגת גבינה קרה עם עוגיות וממרח קרמל לוטוס



עוגה מדהימה לשבועות ובכלל!
בבסיס העוגה ובמרכזה יש עוגיות לוטוס ובתוך תערובת הגבינה יש ממרח לוטוס מתוק וטעים בטירוף, הממרח צובע את העוגה בצבע מוקה קל שמקנה לה לדעתי מראה מקסים ומיוחד!



אני יודעת שצבעו של הממרח נראה בדיוק כמו ממרח ריבת חלב אבל הוא לא...
הטעם שלו הוא בדיוק הטעם של עוגיות הקרמל הטעימות הללו!

מרכיבים: לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ
500 גרם גבינה לבנה-3%-9%(אני השתמשתי ב-5%)
225 גרם גבינת שמנת 30%-אני השתמשתי במיכל גבינת נפוליאון
500 מ"ל שמנת מתוקה (2 מיכלים)
40 גרם אינסטנט פודינג וניל (חצי חבילה)
100 גרם סוכר (חצי כוס)
2 שקיות סוכר וניל-לא חובה
2 כפות תמצית וניל-לא חובה
חבילת עוגיות לוטוס-סה"כ 50 עוגיות
ממרח עוגיות לוטוס
100 גרם חמאה מומסת
לקישוט-פרליני שוקולד לבן-לא חובה


אופן הכנה:

-מכניסים למעבד מזון עם להב מתכת חצי חבילה של עוגיות לוטוס וחמאה מומסת ומרסקים את העוגיות (למי שאין מעבד מזון אפשר לרסק את העוגיות ביד-או להוציא עצבים בעזרת מערוך ולאחר הריסוק להוסיף את החמאה המומסת)
-מרפדים תבנית עגולה עם נייר אפייה משומן (אני ריססתי עם ספריי שמן) ומהדקים את העוגיות המרוסקות לתבנית
-מחממים תנור ל-180 מעלות ואופים את התחתית כ-10-15 דקות(לאחר האפייה אני אוהבת לקחת מזלג- לפרק את התערובת שהתקשתה ולהדק אותה שוב לעוגה- כך אני מבטיחה שבקירור של העוגה התחתית לא תהיה נוקשה ולא אצליח לחתוך אותה-אתם לא חייבים לעשות את זה אבל אני ממליצה)
-מכינים את תערובת הגבינה-מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר וניל, תמצית וניל, סוכר והאינסטנט פודינג עד שמתקבלת קצפת יפה וחזקה
-מקפלים את הגבינות פנימה עד שמתקבלת תערובת לבנה וחלקה
-מוסיפים 2-3 כפות ממרח עוגיות הלוטוס ומערבבים מספר שניות נוספות(מזכירה לכם שלא מדובר בריבת חלב על אף הצבע הזהה)
-מורחים מחצית מתערובת הגבינות על תחתית העוגיות ומיישרים את הקרם
-מסדרים מספר עוגיות לוטוס על תערובת הגבינה
-מורחים את יתר התערובות על שכבת העוגיות ומיישרים את הקרם
-מכניסים את העוגה לקירור ל-4 שעות לפחות, אני גם אוהבת להקפיא אותה לפחות שעה לפני ההגשה-זה מקל מאוד על החיתוך....
-לוקחים את שאריות הממרח שנותרו ומזלפים אותו על העוגה, מוסיפים את הפרלינים הלבנים לקישוט
-שומרים בקירור

















 
 

 

לפני סיום בפינתנו המשמחת והמרגשת-(לפחות אותי)

גם אנחנו ניסינו מתכונים מהבלוג!!!
רציתי לשתף אתכם בעוגיות המקסימות שהכינה קרן בן עזר על בסיס הפוסט שלי של עוגיות פרמזן וצ'דר עם צנוברים ודלעת קרן הכינה אותן עם קשקבל (במקום צ'דר) ובלי הפפריקה
יצא לה פשוט מקסים... כל הכבוד!



אתם מוזמנים לשלוח אלי תמונות של מתכונים שניסיתם מהבלוג...
אני חייבת לציין שזה ממש מרגש ומשמח!! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה