יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

עוגת טריקולד

 
אני מאוד אוהבת את שנות ה-90...
חברים שלי צוחקים עלי תמיד שאני נוסטלגית לתקופת החטיבה והתיכון וזוכרת המון פרטים חשובים (או ממש לא) שעברו עלינו בשנים הללו.
אני תמיד מתלבטת עם עצמי האם הסיבה שאני כזו נוסטלגית היא שבאמת פעם היה יותר פשוט וטוב מהיום או שתמיד נתגעגע למה שאין לנו יותר ...
בכל מקרה נשאיר את ההגיגים שלי לפעם אחרת ונעבור לעוגת טריקולד עם ציפוי דובדבנים (שאני מאוד אוהבת-על אף הצבע הזרחני שלהם) שמאוד מזכירה לי את שנות ה-90 (יכול להיות שאפילו החלה לככב
בשנות ה-80? תקנו אותי אם אני טועה) מאחר והופיעה בכל בתי קפה ועד היום יש לה נציגות מכובדת...

העוגה מאוד קלה להכנה ולא מצריכה שום ידע או מיומנות מוקדמת! (רק מיקסר ומעבד מזון)

את המתכון לקחתי מהאתר המקסים אוכל עושים באהבה של NIKI B


http://www.nikib.co.il/?p=3385

ולפני המתכון מוזמנים להכנס לקישור עם קליפ נוסטלגי שאני מאוד אוהבת!!! (שמתפקד כבר שנים כצילצול הנייד שלי)


http://www.youtube.com/watch?v=Lk3lQRmIkoM


מרכיבים:לתבנית בקוטר 24 ס"מ
לבסיס:
150 גרם ביסקויטים (אני השתמשתי בפתי בר)
50 גרם שקדים מרוסקים (לא הופיע במתכון המקורי-לדעתי מוסיף מאוד לטעם)
100 גרם חמאה מומסת
2 כפות סוכר חום
שכבת שוקולד חלב:
200 גרם שוקולד חלב
25 גרם חמאה
1/4 כוס שמנת מתוקה
3/4 כוס חלב
קופסת אינסטנט וניל
250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה
שכבת שוקולד לבן:
200 גרם שוקולד לבן
25 גרם חמאה
1/4 כוס שמנת מתוקה
3/4 כוס חלב
קופסת אינסטנט וניל
250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה
ציפוי גנאש שוקולד מריר:
150 גרם שוקולד מריר
150 מ"ל שמנת מתוקה
קישוט-(לא חובה)
דובדבנים מסוכרים
חטיף קליק

 
אופן ההכנה--במעבד מזון עם להב מתכת מערבבים את מרכיבי הבסיס עד שמתקבלת תערובת פירורית (2 דקות)
-משטחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים למקפיא
-עוברים להכנת שכבת השוקולד הראשונה (שוקולד חלב), ממיסים במיקרוגל במשך דקה וחצי-שתיים (עם עצירות כל חצי דקה) שוקולד חלב, חמאה ורבע כוס שמנת מתוקה ומערבבים
-מקציפים אינסטנט פודינג וניל, חלב ושמנת מתוקה לקרם יציב מאוד
-מקפלים בעדינות באמצעות מרית את תערובת השוקולד לקרם הוניל. (לא להבהל אם יהיו קצת גושים-בהקפאה כל הגושים בתערובת נעלמו..)
-מורחים את שכבת השוקולד על הבסיס שהכנו ומקפיאים לשעה
-עוברים לשכבת השוקולד השנייה (והטעימה ביותר לדעתי-שוקולד לבן) ממיסים במיקרוגל במשך דקה וחצי-שתיים (עם עצירות כל חצי דקה) שוקולד לבן, חמאה ורבע כוס שמנת מתוקה ומערבבים
-מקציפים שוב אינסטנט פודינג וניל, חלב ושמנת מתוקה לקרם יציב מאוד. (שומרים בקערה קטנה במקרר כמה כפות מהקרם לקישוט העוגה הסופי)
-מקפלים בעדינות באמצעות מרית את תערובת השוקולד לקרם הוניל
-מורחים את מוס השוקולד הלבן על שכבת השוקולד ומקפיאים שעה
-עוברים להכנת גנאש השוקולד, מחממים שמנת מתוקה ושוקולד מריר במיקרוגל דקה וחצי-שתי דקות. (בהפסקות של חצי דקה)
מערבבים היטב לתערובת אחידה ויוצקים על שכבת השוקולד הלבן.
מקפיאים למשך הלילה, מוציאים כשעתיים לפני ההגשה ומעבירים למקרר, מקשטים עם שאריות קרם אינסטנט פודינג וניל, דובדבנים וקליק ושומרים בקירור













עוגת טריקולד מקושטת ליומולדת 30



עוגת טריקולד מאוהבת...



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה