יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

סברינה



קבלתי משלוח התנסות מתנובה 2 מיכלים ענקיים (ליטר וחצי) של יוגורט Bio תנובה 1.5% שומן.

כשהמשלוח הגיע, הסתכלתי על המיכלים במבט קצת חשדן ועם סימן שאלה ענקי-מה כבר אפשר להכין מיוגורט-חוץ ממוזלי כמובן ?!?!


נכנסתי לאינטרנט, התחלתי לקרוא ולחקור וגיליתי עולם שלם של מאכלים, מאפים, משקאות, קינוחים וגבינות שאפשר להכין מיוגורט ואני חייבת לציין שהופתעתי לטובה ממגוון האפשרויות הגדול.
כבר הרבה זמן שמתחשק לי להכין סברינה (למי שלא מכיר מדובר בעוגת שמרים צרפתית עסיסית, טבולה בסירופ מתוק וממולאת בקצפת) ,ניסיתי להכין לפני כמה שנים מתכון לסברינה עם שמרים ומאחר ולא הייתי מרוצה מהתוצר הסופי החלטתי שאני חייבת לנסות להכין אותה בעתיד שוב אבל עם מתכון אחר!
לפני כמה חודשים חברה שלי אפתה סברינה מעולה והביאה איתה לארוחת ערב, הופתעתי לשמוע שהיא לא השתמשה בשמרים בהכנת העוגה והחלטתי שאני חייבת לנסות את המתכון!
הזמן חלף לו ועדיין לא יצא לי להכין את הסברינה... כשקבלתי את היוגורט להתנסות נזכרתי שהמתכון של הסברינה מכיל יוגורט ושזה כנראה הזמן להכין אותה!!!

הפשלתי שרוולים והכנתי סברינה ללא שמרים- השתמשתי ביוגורט גם בהכנת בצק העוגה וגם בהכנת קצפת יוגורט לציפוי הסברינה.
הסברינה יצאה מתוקה, עסיסית רכה וטעימה! 


אני חושבת שהמוצר מקסים ושימושי ומלבד צריכתו בצורתו המקורית לחובבי היוגורט באשר הם אפשר לעשות איתו עוד המון מטעמים!

מרכיבים- ל12-10 סברינות אישיות בתבנית סיליקון או 6 סברינות אישיות ו-1 בינונית- תבנית בקוטר 16 ס"מ

לבסיס העוגה-

1 מיכל יוגורט (200 גרם)-אני השתמשתי ביוגורט Bio של תנובה 1.5% שומן
2 ביצים L
1/2 כוס סוכר (100 גרם)
1/2 1 כוסות קמח (210 גרם)
1 שקית אבקת אפיה
לסירופ-
3/4 כוס סוכר
3/4 1 כוס מים
2 כפות משקה רום או ברנדי
2 כפות סירופ מייפל
כף תמצית וניל-לא חובה (כידוע לכם-אני מאוד אוהבת וניל)
קליפת תפוז או לימון מגוררת-לא חובה
2 כפות תמצית רום (למי שלא מוצא רום אמיתי)-לא חובה
לקצפת יוגורט-
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ״ל)
200 מ"ל יוגורט טבעי
רבע כוס סוכר וניל
לקישוט
דובדבנים מסוכרים-לנוסטלגים מביננו (אפשר בהחלט גם תותים או כל פרי עונתי אהוב)
קליק-לא חובה

אופן ההכנה:
-בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבבים את הביצים והיוגורט
-מוסיפים את הסוכר וממשיכים לערבב
-מנפים פנימה את הקמח ואבקת האפייה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה (שימו לב לא לערבב יותר מדי)
-משמנים את התבניות עם ספריי שמן ומוזגים את התערובת, לא למלא עד הסוף רק 2/3 מגובה התבנית
-אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, 25 דקות,הסברינות צריכות להיות זהובות ויפות
-בינתיים מכינים את הסירופ: מרתיחים בסיר על אש גבוהה את כל המרכיבים (בערך 5-8 דקות) ומערבבים היטב עד שהסוכר נמס לגמרי
-כשהסברינות עדיין חמימות-טובלים אותן בתוך הסירופ-בערך 30 שניות מכל צד, מוציאים בזהירות   החוצה (שימו לב שהן לא תתפרקנה) ומניחים להן להתקרר
-עוברים להכנת הקצפת-מקציפים את השמנת המתוקה עם סוכר הוניל עד לקבלת קצפת יציבה
- מוסיפים את היוגורט ומקציפים מספר שניות נוספות
-מעבירים את הקצפת לשקית זילוף, מזלפים את הקצפת למרכז הסברינות, מקשטים בדובדבן או בפרי מתוק ושומרים במקרר

לפני ואחרי האפייה-



מבט מבפנים

ועוד אחת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה