יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

עוגת תפוזים


לפני שנתחיל אני רוצה להתוודות....
אני טיפוס של חורף!
אני אוהבת  גשם, ברקים, רעמים, מטריות, קור, קרמבו...
אני אוהבת שמחשיך מוקדם וכולם ממהרים הביתה להתחמם מול התנור ולבהות בטלויזיה עם מרק או כל מאכל חורפי מחמם (ומנחם) אחר....
אני בעיקר אוהבת את הריח של הגשם ואת הניקיון והברכה שהוא מביא עימו!
אז לכבוד הסתיו שמתקרב בצעדי ענק בואו נניח בצד רגע את פירות הקיץ המגרים והיפים וניתן כבוד לתפוזים שלנו.

המתכון של העוגה הזו הוא של קרין גורן האלופה (מתוך הספר סודות מתוקים, באתר שלה מצאתי 
מתכון קצת שונה) ועל אף שיש המון מתכונים של עוגת תפוזים בהם לא מפרידים את הביצים ולמרות ההתעסקות עם שטיפת קערת המיקסר בין הקצפת החלמונים לחלבונים, אני לא מנסה אף מתכון אחר כי מתכון מנצח לא מחליפים! 
העוגה הזו פרווה ולכן ניתן לאכול אותה כקינוח לאחר ארוחה בשרית או סתם עם כוס תה חמה.


מרכיבים: לתבנית מלבנית בגודל 27*33 או תבנית מרובעת  26*26 או עגולה קוטר-29 ס"מ 
5 ביצים מופרדות
250 גרם סוכר (כוס ורבע)
קליפה מגוררת מתפוז אחד
240 מ"ל מיץ תפוזים סחוט טרי (כוס)
100 מ"ל שמן (חצי כוס)
210 גרם קמח תופח מנופה (כוס וחצי)
2 כפיות תמצית וניל-לא מופיע במתכון המקורי-אני תמיד מוסיפה...
אני השתמשתי בתבנית מרובעת 26*26


אופן ההכנה:
-מחממים תנור ל-180 מעלות
-במיקסר מקציפים חלמונים עם 3/4 כוס מהסוכר
-ממשיכים להקציף עד שמתקבל קצף סמיך ובהיר, מוסיפים שמן בזרם דק תוך כדי הקצפה
-מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים קליפת תפוז ותמצית וניל
-מוסיפים קמח תופח לסירוגין עם מיץ תפוזים
-בקערת מיקסר נקייה מקציפים חלבונים
-מוסיפים בהדרגה את יתרת הסוכר עד לקבלת קצף יציב ומבריק אבל לא נוקשה
-טורפים באמצעות מרית שליש מהקצף לתערובת החלמונים ומקפלים פנימה את יתרת הקצף בעדינות
-יוצקים את התערובת לתבנית משומנת ואופים כ- 40 דקות עד שהעוגה שחומה או שקיסם הננעץ לבדיקה יוצא כמעט יבש-עם פירורים לחים
-מצננים לחלוטין, מקשטים באבקת סוכר ומגישים




לפני ואחרי הקיפול-








2 תגובות:


  1. איחוליי לבלוג החדש העיצוב יפהפה
    ושאלה ובקשה
    האם יש צורך בהרשמה מחודשת??

    ובקשה אנא הכניסי אפשרות להדפסת המתכון
    תודה ושנה טובה
    liora-p@bezeqint.net

    השבמחק
  2. תודה רבה ליאורה! :)
    יש צורך בהרשמה מחודשת-הכנסתי את המייל שלך להרשמה-את רק צריכה לאשר את המייל שתקבלי חזרה!
    אני מחפשת עדיין את האופציה של הדפסת המתכון-מקווה שאמצא בהקדם ומיד אעדכן!
    שנה טובה!!!

    השבמחק