יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

קאפקייקס וניל במילוי גנאש שוקולד וציפוי קרם פטל


זה ממש לא סוד שאני מתה על קאפקייקס! 
הצורה היפה שלהן, הציפוי הטעים והאסטטיקה שיש בכל עוגה שכזו תמיד משמחים אותי מחדש וגורמים לי לחזור ולהכין את העוגות האישיות הללו שוב ושוב..
סיבה נוספת לאהבתי הגדולה אליהן היא שמי שטועם מהן מקבל תשומת לב מלאה עם עוגה אישית שלמה ולא סתם עוד חתיכה מעוגה ...
ומאחר ונשאר לי פטל מעוגת הגבינה הניו יורקית עם פטל ופיסטוקים 

החלטתי להכין קאפקייקס וניל עם מילוי גנאש שוקולד וציפוי טעים המבוסס על אינסטנט פודינג וניל ופטל.

לכל הסולדים מצבעי מאכל הציפוי יוצא בצבע ורוד עדין ויפה (מהפטל) ואין צורך כלל להשתמש בצבעי מאכל!

מרכיבים: (לכמות של בערך 16-18 קאפקייקס תלוי בגודל התבנית)
175 גרם קמח תופח מנופה (כוס ורבע)
250 גרם סוכר לבן (כוס ורבע)
3 ביצים (אני השתמשתי בגדולות-מספר 1)
100 מ"ל שמן (חצי כוס)
200 מ"ל שמנת חמוצה (גביע)
2 כפיות תמצית וניל
3 שקיות סוכר וניל

למילוי-
150 גרם שוקולד מריר
100 מ"ל שמנת מתוקה

לציפוי-

מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
כוס חלב
חבילת אינסטנט פודינג וניל
150 גרם פטל קפוא או טרי (אני השתמשתי בקפוא)
רבע כוס סוכר
2 כפות מיץ לימון

לקישוט- (לא חובה)
פטל
קליק
ביגלה מצופה בשוקולד לבן

אופן ההכנה:
-מחממים תנור ל-180 מעלות
-מערבבים במיקסר עם וו הקצפה את כל המרכיבים מלבד הקמח
-מוסיפים את הקמח התופח ומערבבים מספר שניות נוספות רק עד שהעיסה הופכת לחלקה והקמח נבלע בתוכה-שימו לב לא לערבב יותר מדי (ניתן ואף מומלץ לבצע את הערבובים האחרונים בעזרת מרית)
-מעבירים את התערובת לתבנית קאפקייקס משומנת (אני השתמשתי בתבנית חד פעמית סופר נוחה! לאחר האפייה פשוט שלפתי את המנג'טים מהתבנית)
-אופים 25-35 דקות בתנור בחום של 180 מעלות (או עד שקאפקייקס זהובים וקיסם הננעץ לבדיקה יוצא כמעט יבש-עם פירורים לחים)
-מצננים את הקאפקייקס בטמפרטורת החדר מספר דקות ובינתיים מכינים את גנאש השוקולד-ממיסים דקה וחצי במיקרוגל שוקולד עם שמנת מתוקה ומערבבים לעיסה חלקה
-מחוררים כל קאפקייקס באמצעות חולץ ליבה של תפוח או באמצעות כפית קטנה-שימו לב לא לנעוץ אותם עמוק מדי (אנחנו לא רוצים להגיע לתחתית הקאפקייקס)
-ממלאים את החורים בגנאש השוקולד באמצעות כפית-לא חייבים לדייק ולא קורה כלום עם השוקולד גולש קצת מעבר לחור (אנחנו ממילא מתכוונים לצפות את הכל בקרם הפטל שלנו)
-עוברים להכנת קרם הפטל-במעבד מזון עם להב מתכת מעבדים את הפטל עם הסוכר ומיץ הלימון לקבלת תערובת אחידה ומעט נולית (שמרו בצד קצת פטל לקישוט)
-מקציפים במיקסר במהירות גבוהה את השמנת המתוקה, החלב ואינסטנט הפודינג עד לקבלת קרם יציב ואחיד
-מוסיפים את הפטל וממשיכים להקציף מספר שניות נוספות עד שכל התערובת נצבעת בצבע ורוד בהיר משגע
-מעבירים לשק זילוף (אני השתמשתי בפיה עגולה) ומזלפים בנדיבות בצורה מעגלית מעל הקאפקייקס-מקשטים עם פטל (אני הוספתי גם קליק) ושומרים בקירור


לפני ואחרי האפייה-




















מבט מבפנים...

ועוד אחת...



ולפני סיום בפינתנו המשמחת והמרגשת-(לפחות אותי)

גם אנחנו ניסינו מתכונים מהבלוג!!!

רציתי לשתף אתכם בעוגה 
המדהימה שהכינה חלי פרי שקבלה את ההשראה מהפוסט שלי של עוגת גבינה ניו-יורקית עם פטל ופיסטוקים (לחצו לקישור למתכון)

חלי הכינה את העוגה עם גבינות רזות יותר-גבינת סימפוניה 5% שומן במקום גבינת הנפוליאון 30% שומן ועם יוגורט 1.5% שומן במקום השמנת החמוצה-9% שומן.
במקום עוגיות הלוטוס היא השתמשה בביסקוויטים של פתי-בר בטעם שוקולד...
יצא לה פשוט מקסים... כל הכבוד!

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה