יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

עוגיות פרמזן וצ`דר עם צנוברים וגרעיני דלעת



אני מאוד אוהבת ספרי בישול ואפייה...
אני חושבת שלמרות הטלויזה, האינטרנט, הפייסבוק, האפליקציות, הפורומים, הבלוגים וכל האתרים השונים של הבישול והאפייה אין כמו לקרוא ספר בישול או אפייה טוב ולהרטיב את בלוטות הרוק רק מלהתבונן על התמונות המגרות!
אני מאוד אוהבת לקנות ספרי בישול ואפייה ומשתדלת לקנות ולהתעדכן אחת לכמה חודשים בספרים החדשים בשוק.

את המתכון הבא הכנתי מהספר המקסים של בני סיידא-קופסאת העוגיות שלי שאני עושה בו שימוש רב.
המתכון המקורי הוא של עוגיות פרמזן וקשקבל עם זרעוני פרג-אני הורדתי את הפרג, החלפתי את הקשקבל בפרמזן והוספתי צנוברים, גרעני דלעת ופפריקה...
מקווה שתאהבו את המתכון

מרכיבים:
1/4 1 כוסות קמח מנופה (175 גרם)
100 גרם גבינת פרמזן מגוררת (לא ממליצה להחליף-הגבינה האהובה עליי ביקום!)
100 גרם גבינת צ'דר מגוררת (אפשר להחליב בקשבקל, פקורינו, אמנטל או כל גבינה קשה שאוהבים)
חצי כפית פלפל שחור גרוס
3/4 כפית מלח
150 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
2-3 כפות חלב קר
30-50 גרם צנוברים-לא חובה
30-50 גרם גרעיני דלעת-לא חובה
1-2 כפות פפריקה מתוקה-לפי הטעם (אפשר גם חריפה למי שאוהב)-לא חובה- אפשר גם שומשום, קצח, אורגנו...

אופן ההכנה:
-שמים במיקסר עם וו גיטרה (או במעבד מזון) את הקמח, הגבינות, הפלפל השחור והמלח ומעבדים חצי דקה
-מוסיפים את החמאה ומעבדים לתערובת פירורית
-מוסיפים את הצנוברים, גרעיני החמנייה והפפריקה
-מוסיפים את החלב ומעבדים לכדור בצק אחיד
-מחלקים את הבצק ל-2, יוצרים גליל בקוטר 2-3 ס"מ, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל-3 שעות (מי שלא יכול להתאפק יכול להכניס רק לשעה.. התוצאה דיי זהה! )
-מחממים תנור ל-180 מעלות, חותכים את גלילי הבצק לפרוסות דקות (בעובי של 0.5 ס"מ  אם זה אומר לכם משהו) ומסדרים בתבנית
-אופים 20 דקות עד שהעוגיות מזהיבות וריח גבינתי ממכר ממלא את כל הבית...
-מצננים היטב, מוזגים כוס יין טוב ומנשנשים בכיף!!! (שומרים בקופסא אטומה)



.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה