יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

עוגת גבינה ניו יורקית עם פטל ופיסטוקים




כבר הרבה זמן שמתחשק לי מאוד לטוס  לניו-יורק...
עברו כמעט 8 שנים מאז הפעם האחרונה שבקרתי שם (וגם אז זה היה רק בשדה התעופה לקונקשן ) ואני חושבת שהגיע הזמן...
את עוגת הגבינה הראשונה שאכלתי בניו-יורק אכלתי בקפה ללו 

 עם אחותי היקרה שבאותו הזמן גרה ועבדה בעיר המדהימה הזו.
הזמנו עוגת גבינה ניו יורקית דחוסה וטעימה, הטעם היה חלומי והתפאורה של ניו-יורק החורפית המדהימה רק הוסיפה לטעם!!!

בכל מקרה... חלומות לחוד ומציאות לחוד... אני לא מאמינה שיצא לי להגיע לשם בזמן הקרוב ולכן כתוצאה מהגעגוע החלטתי לנחם את עצמי ולהכין עוגת גבינה ניו יורקית!

המתכון מבוסס על מתכון עוגת גבינה ניו יורק של קרין גורן עם תוספות ושינויים שלקחתי ממתכון אחר.

הבסיס-עוגיות לוטוס, פיסטוק גרוס בצידי העוגה ופטל מעליה....
מספר הערות לפני שמתחילים-
העוגה הזו פשוט יפיפיה בגלל שילוב הצבעים של הפיסטוק והפטל.
היא מכילה המון גבינת שמנת שמנה-30% שומן!
היא יוצאת נמוכה, עשירה וכבדה אבל כל כך טעימה!!!!
    מי שלא אוהב פטל או פיסטוק יכול להחליף אותם בכל פרי אהוב אחר (תותים-בעונה, אננס, קיווי...)
   או בשקדים ואגוזים (פקאנים מסוכרים, קשיו...)


מרכיבים- לתבנית 24 ס"מ:
לתחתית:

200 גרם פירורי עוגיות לוטוס-סה"כ 30 עוגיות (במתכון המקורי השתמשו בעוגיות חמאה)
70 גרם חמאה מומסת
למלית הגבינה:
750 גרם גבינת שמנת 30% שומן!!! -בטמפרטורת החדר! (3 ושליש מיכלים)
1 כוס (200 גרם) סוכר
1 כפית תמצית וניל
4 ביצים
1 מיכל (200 מ"ל) שמנת חמוצה-בטפרטורת החדר
לקישוט-
5 כפות ריבת תפוז או משמש
150 גרם פיסטוקים מקולפים
300 גרם פטל-אני השתמשתי בקפוא



אופן ההכנה:

-מחממים תנור ל-160 מעלות
-מכניסים למעבד מזון עם להב מתכת 30 עוגיות לוטוס עם החמאה המומסת ומרסקים את העוגיות
 למי שאין מעבד מזון אפשר לרסק את העוגיות ביד-או להוציא עצבים בעזרת מערוך ולאחר הריסוק להוסיף את החמאה המומסת
-מרפדים תבנית עגולה עם נייר אפייה משומן (אני ריססתי עם ספריי שמן) ומהדקים את העוגיות המרוסקות לתבנית-שומרים במקפיא עד שמלית הגבינה מוכנה
-טורפים (לא מקציפים) גבינת שמנת, סוכר ותמצית וניל, עד שהסוכר נמס והתערובת חלקה
-מוסיפים את הביצים אחת אחת וטורפים היטב
-מוסיפים שמנת חמוצה, וטורפים לקבלת תערובת חלקה
-מוציאים את התבנית עם התחתית מהמקפיא, עוטפים את תבנית האפייה מבחוץ בנייר כסף ויוצקים פנימה את מלית הגבינה
-מניחים את התבנית בתוך תבנית גדולה בעלת דפנות גבוהים. יוצקים מים רותחים לתבנית הגדולה עד מחצית גובה דפנות התבנית עם העוגה
שימו לב לוודא שהתבנית הגדולה אכן אטומה לחלוטין...
בפעם הראשונה הכנסתי את העוגה לתבנית לא אטומה וכל המים הציפו לי את התנור והמטבח-לא נעים בכלל...
-אופים במשך כשעה ורבע-שעה ועשרים, עד שהעוגה יציבה בדפנות ועדיין רוטטת במרכזה
-מוציאים מהתנור, ומניחים להתקרר לחלוטין בתוך אמבט המים.
כשהעוגה קרה, מוציאים מאמבט המים ומעבירים למקרר ל-12 שעות (במתכון המקורי כתוב ל-24 שעות אבל אני לא הצלחתי להתאפק)
-במעבד מזון עם להב מתכת מרסקים את הפיסטוקים עד שמקבלים תערובת פירורית. (שימו לב לא לרסק יותר מדי בשביל שתא תקבלו אבקה)
-מחממים בקערה קטנה במיקרוגל את הריבה כדקה-עד שהיא הופכת לנוזלית, מורחים את הריבה באמצעות מברשת סיליקון על דפנות העוגה ומצמידים בעדינות את שברי הפיסטוק לדפנות
-מורחים ריבה גם על חלקה העליון של העוגה ומסדרים את הפטל בצורה מעגלית על העוגה
-וממשיכים בסבלנות....עוד מעגל... ועוד אחד...הפטל יגיר קצת נוזלים אז צריך להזדרז או לצפות בשכבת פיסטוקים נוספת לאחר הסיום....
   -שומרים את העוגה במקרר ומגישים אותה קרה


לא לשכוח לעטוף היטב עם נייר כסף!



מתחילים בסידור המעגלים... בהצלחה!

וככה זה נראה אחרי שסיימנו...

ועוד קצת תמונות....


3 תגובות:

  1. שלום...יש לי אוסטר אובן בינוני..האם ניתן לאפות בו את העוגה? אם כן אפשר..אשמח לדעת איך ובאיזה חום.תודה

    השבמחק
  2. למה אין מענה??

    השבמחק
  3. סליחה על העיכוב בתשובה...
    הבלוג לא כל כך פעיל לאחרונה.
    אני באופן אישי לא הייתי אופה עוגות בטוסטר אובן (בגלל אחידות פיזור החום וחום יתר) ואני פחות יודעת איך שווה לבדוק בפורומים נוספים ולקבל מידע...
    סליחה שלא עזרתי :)

    השבמחק